10/07/2009

Tikkun = Javítás, jobbítás


Ez a képeslap Amsterdamból van. Ram Katzir festménye. Van két másik ilyen képeslapom is: egy olyan, amin egy könyv van, és az van ráírva héberül, hogy széfer - vagyis könyv, és van egy másik, amin az van, hogy samáim (ég) és az ég van rajta. Ez a biciklis azlrt vicces, mert pont a héten eresztett le az első kerekem. Állítólag valami növény és annak ezer tüskéje ment bele - számomra rejtély, hogy hol. Mindez azután történt, hogy múlt héten bementem a bicikliszerezlőhöz a Vasvári P. utcába - ahol hihetelen kedvesek - és csak levegőt fújattam a bicajba, mondták, van olyan belsőgumi, ami nem lyukad ki, mire azt feleltem, nekem még sosem lyukadt ki ... és erre tessék, kb. másnap ereszt a kerék. Azt hittem megint csak valaki kicsavarta, mint két hete, mikor leszedték róla a szelepátalakítót a saját lépcsőházunkban! de nem... szóval éppen ez történik, miközben a Social Action Exchange programot indítjuk el éppen, aminek alcímeként éppen jól jön a "Tikkun", ami a "Tikkun Olam" rövid formája is lehet, aminek jelentése pedig a "világ megjobbítása" /ld. itt például!/
SUSÁN ESZTER

Nincsenek megjegyzések: